Biorezonans

Magnez jest nieocenionym stymulatorem wielu procesów zachodzących w organizmie. Aktywuje ich aż ponad 200. Magnez znajduje się w każdej naszej komórce i musi być regularnie dostarczany do organizmu wraz z żywnością lub suplementacją. Jak wiadomo w ostatnich latach poprzez wyjałowienie gleby i stosowanie środków ochrony roślin poziom magnezu w produktach spożywczych spadł nawet o 90%. Dlatego w przypadku dużych niedoborów dobrze jest przez jakiś czas skorzystać z odpowiedniej suplementacji.

 

Orzechy mające magnez

 

O magnezie

Z wielu badań naukowych wynika, że na deficyt magnezu cierpi aż 70% populacji. Jest to szczególnie widoczne w krajach uprzemysłowionych, gdzie poprzez stosowanie przetworzonej żywności podaż magnezu w diecie jest znikoma. Dodatkowo chroniczny stres automatycznie wyczerpuje nasze rezerwy tego cennego pierwiastka.

Mało kto wie, że magnez spełnia w organizmie podobną rolę jak witamina K2 kierując prawidłowo wapń do kości, nie pozwalając im się osadzić w tętnicach. Dodatkowo warto zaznaczyć, że mała ilość magnezu oznacza także, że przyswajamy mniej potasu. W rezultacie może się okazać, że zostaje w organizmie zwiększona ilość sodu, co niekorzystnie działa na cały nasz organizm.

 

Jakie są objawy niedoboru magnezu?

  • drżenie mięśni
  • pobudzony system nerwowy i obniżona odporność na stres
  • skurcze mięśni
  • wysokie ciśnienie krwi
  • tachykardia
  • arytmia
  • miażdżyca
  • osteoporoza
  • fibromyalgia
  • zespół napięcia przedmiesiączkowego
  • zaburzenia snu
  • nadmierne pocenie się

 

Kogo może dotyczyć niedobór magnezu?

  • kobiety w ciąży i matki karmiące
  • osoby palące papierosy i nadużywające alkoholu
  • osoby często oddające mocz
  • sportowcy
  • osoby żyjące w ciągłym stresie
  • osoby stosujące dużo cukru w diecie i rafinowanych pokarmów

 

W jakim pożywieniu można znaleźć spore dawki magnezu?

  • zielone warzywa - im ciemniejsze warzywo tym więcej magnezu powinno zawierać - wymienić tu można chlorellę, natki warzyw korzeniowych - pietruszki, marchewki, młody jęczmień, młoda pszenica, jarmuż
  • kiełki roślin
  • orzechy, w tym najwięcej magnezu możemy znaleźć w migdałach
  • kakao i gorzka czekolada
  • kasze i zboża pełnoziarniste
  • pestki arbuza
  • owoce suszone - figi, rodzynki, śliwki
  • banany
  • makrela i śledzie

Jakie suplementy warto zastosować, by szybciej uzupełnić duże braki magnezu w naszym organizmie?

Obecnie na rynku możemy przebierać w różnych formach magnezu. Na co należy zwracać uwagę kupując magnez? By była to łatwo przyswajalna forma oraz na zawartość jonów magnezu w magnezie, a nie samą ilość magnezu. Ważna jest także sprawdzona firma i czystość produktu. Nie kupujmy magnezu pełnego dodatkowych wypełniaczy i barwników.
Pamiętajmy także, że dobrze jest spożywać magnez w podzielonych dawkach, gdyż duże ilości przyjęte na raz mogą zostać szybciej wypłukane z organizmu. Jeśli mamy możliwość przyjmujmy magnez 2-3 razy dziennie. Ostatnią dawkę możemy przyjąć na godzinę przed planowanym snem, która ułatwi nam zasypianie.


Dawki magnezu potrzebne do uzupełnienia w stanach dużego niedoboru wahają się na granicy 380-1200 mg na dobę. Możemy także dodatkowo zaopatrzyć się w niedużą dawkę witaminy B6, która ułatwia przyswajanie magnezu, zatrzymuje go dłużej w organizmie i stabilizuje. Witamina B6 wpływa na większe stężenie magnezu w osoczu i w erytrocytach. Spory wpływ na prawidłowe utrzymanie magnezu w organizmie ma także witamina D.

 

Cytrynian magnezu - jest jedną z najłatwiej przyswajalnych form magnezu. Za jego pomocą możemy szybko uzupełnić niedobory, jednak u osób z wrażliwym układem pokarmowym może wykazywać delikatny efekt przeczyszczający, ze względu na zawartość kwasu cytrynowego. Wchłanianie cytrynianu magnezu możemy szacować na około 90%.


Taurynian magnezu - jest idealna formą magnezu dla osób z chorobami układu krążenia. Najczęściej spotykana jest forma kapsułkowana, którą przyjmuje się 2 x dziennie w podzielonych dawkach. Taurynian magnezu nie ma właściwości przeczyszczających, więc jest też dobrą alternatywą dla cytrynianu magnezu.


Jabłczan magnezu - jest idealną formą dla osób zmagających się z przewlekłym zmęczeniem, ponieważ zawarty w nim kwas jabłkowy odżywia komórki naszego organizmu i szybko uzupełnia braki energetyczne. Jest to również jedna z najlepszych form magnezu organicznego i łatwo przyswajalnego.


Chelat magnezu - tutaj często zachodzi wiele kontrowersji, ponieważ chelat magnezu jest formą łatwo przyswajalną, ale naukowo nie zbadano jeszcze jego wchłanialności. Z reguły osoby przyjmujące chelat magnezu w stosunkowo szybkim tempie odczuwają poprawę. Jednak podobnie jak cytrynian magnezu może u wrażliwych osób wywołać efekt przeczyszczający.


Chlorek magnezu - jeśli wybieramy tą formę magnezu kupujmy ją pod postacią leku (przebadanego na zawartość jonów magnezu) lub czystą do analizy formę proszku, którą dosypiemy do naszych kąpieli. Chlorek magnezu z reguły powiązany jest z małymi dawkami magnezu, toteż uzupełnienie niedoborów wiązałoby się z przyjmowaniem kilkunastu tabletek dziennie. Nie mniej jednak szybkość wchłaniania magnezu z chlorku jest bardzo szybka, a do tego szybko detoksyfikuje tkanki i pobudza metabolizm. Z tego względu kąpiele w magnezie są świetnym rozwiązaniem dla wielu osób borykających się z różnymi schorzeniami - od braku energii po choroby zwyrodnieniowe. Po kilku kąpielach odczuwana jest zdecydowana poprawa w funkcjonowaniu organizmu. Wystarczy co drugi dzień do kąpieli w wannie wsypać 1-2 szklanki chlorku magnezu, który dobrze połączyć z sodą oczyszczoną w celu lepszego oczyszczenia organizmu. Dla osób nieposiadających wanny dobrym rozwiązaniem będą kąpiele nóg w misce z wodą. Do miski należy wspypać szklankę chlorku magnezu i moczyć stopy przez 20-30 min w możliwie ciepłej wodzie, aby magnez mógł się lepiej wchłonąć przez otwarte pory w skórze. Wodę z magnezem można przelać po kąpieli z powtrotem do butelki i korzystać z niej około 5 razy. Po 2 tygodniach stosowania można zrobić tydzień przerwy i wznowić kurację.


Węglan magnezu - jest organiczną formą magnezu i połączony z kwasem solnym w żołądku tworzy chlorek magnezu. Profilaktycznie można go jak najbardziej stosować (przeważnie są to małe dawki), jednak musimy pamiętać o dobrym zakwaszeniu żołądka, by był on szybciej przyswajalny. Posiada jednak właściwości zobojętniające kwas żołądkowy, toteż nie będzie dobrym rozwiązaniem dla osób ze słabym zakwaszeniem żołądka. Jeśli jednak cierpimy na nadkwasotę - zobojętni nam zbyt silny kwas i odczujemy ulgę. Wchłanianie węglanu magnezu sięga około 30%, także jeśli w tabletce mamy dawkę np. 100mg, wchłonie nam sie go zaledwie 30mg.


Tlenek magnezu - jest najbardziej rozpowszechnioną formą magnezu dostępną na wyciągnięcie ręki. Jednak wchłanialność tlenku magnezu wynosi zaledwie 8% a dawka w tabletce wynosząca przeważnie około 60 mg zalecana jest do stosowania zaledwie raz dziennie. Taka kolej rzeczy sprawia, że często osoby stosujące tego typu magnez nie odczuwają żadnych rezultatów w poprawie funkcjonowania organizmu. Jest to zbyt niska dawka, by uzupełnić duże niedobory tego pierwiastka.


Siarczan magnezu - zwany potocznie solą Espom, stosowany jest powszechnie przy zaparciach, ze względu na silne właściwości przeczyszczające. Jest stosowany często w kuracji oczyszczającej wątrobę i woreczek żółciowy jako substancja rozkurczająca drogi żółciowe i ułatwiająca wypróżnienie, wieńcząca kurację. Jednak stosowanie jej w dużych dawkach na co dzień może nam bardzo zaszkodzić. Dodawany jednak do kąpieli pomaga przy dolegliwościach stawowych.


Asparginian magnezu - często występuje w połączeniu z asparginianem potasu. Tej formy należy jednak unikać, gdyż może być szkodliwa dla zdrowia. Jeśli potrzebujemy zaopatrzyć organizm w magnez i potas wybierajmy lepsze formy, które będą bezpieczne dla zdrowia.

 

 

Źródła:
www.podbielski.pl
www.solgar.pl
Lewko K., Leczenie dobrą dietą

 

Borelioza

Kleszcz z boreliozą

Ugryzł Cie kleszcz? Podejrzewasz boreliozę? Skuteczna diagnostyka i terapia boreliozy.  Czytaj więcej

Pasożyty

Nowoczesna i precyzyjna diagnostyka pasożytów. Skuteczne terapie usuwania zakażeń pasożytami.  Czytaj więcej

Jerzy Zięba

Jerzy Zieba na wykłądzie

Wykłady Jerzego Zięby, autora książki "Ukryte Terapie". Zbór wywiadów w Niezależnej Telewizji. Czytaj więcej

Powrót do góry

Treści artykułów służą jedynie celom informacyjnym. Nie zastępują konsultacji z lekarzem, nie mogą służyć samodiagnozie lub samoleczeniu. Jeżeli masz problemy zdrowotne lub jakiekolwiek wątpliwości dotyczące Twojego stanu zdrowia i sposobu leczenia to skonsultuj się z lekarzem. Nie bierzemy na siebie odpowiedzialności za skutki w przypadku, gdyby ktoś będzie chciał wykorzystać informacje do samoleczenia czy samodiagnozy.