Baner strony z adresem. Z lewej strony uśmiechnięta lekarka a tle para lekarzy. Z boku symbol medycyny naturalnej w postaci kamieni i liścia. Po lewej stronie znak medycyny w postaci węża i łodygi

Pijąc mleko.. pozbywamy się wapnia! Uwaga dla cierpiących na osteoporozę!

 

Produkty mleczne na tle zieleni. Na tacce stoi szklany dzbanek, serki i masło. Jest to udekorowane jagodami. Z każdym łykiem mleka tracimy wapń z organizmu. Wydaje się to śmieszne, szczególnie dlatego, że tak bardzo promowane jest picie mleka. Hasła typu Pij mleko będziesz wielki zachęcają do codziennego spożywania mleka i produktów mlecznych. To prawda, że świeże mleko zawiera sporo wapnia. Nie mylmy przy tym świeżego mleka prosto od krowy z mlekiem pasteryzowanym (!), które w trakcie obróbki traci większość swoich właściwości.

Najważniejszy jest tu jednak fakt, że wapń potrzebny jest m. in. do budowania zdrowych i silnych kości i zębów. Jednak żeby wapń z mleka został przyswojony, organizm najpierw musi rozłożyć fosfor zawarty w mleku, którego jest więcej niż wapnia. Może to zrobić tylko za pomocą wapnia zawartego w naszych kościach i zębach.


Podsumowując: chcąc przyswoić wapń z mleka pasteryzowanego tracimy go jeszcze więcej. 

 

 

W takim razie, gdzie można znaleźć bogate źródła wapnia?

Lista produktów bogatych w wapń (podana jest ilość wapnia w 100 g produktu):


mak niebieski – 1266 mg
wodorosty Kombu – 800 mg TRZEBA LUBIĆ..
melasa Blackstrap – 685 mg
ser żółty – 682 mg
suszona trawa pszeniczna lub jęczmienna – 514 mg
sardynki – 433 mg
wodorosty Agar Agar – 400 mg
wodorosty Nori – 260 mg
migdały – 239 mg NIE ZA DUZO - BO MOŻE BYC ALERGIA. 
ziarno amarantusa – 222 mg SUPER
orzechy laskowe – 209 mg
figi suszone – 203 mg OK
pietruszka liście – 203 mg SUPER
biała fasola – 197 mg
len nasiona – 195 mg
orzechy laskowe – 189 mg
orzechy nerkowca – 186 mg POLECAM
nasiona słonecznika – 174 mg
komosa ryżowa (Quinoa) – 141 mg POLECAM
morele suszone – 139 mg POLECAM
czarna fasola – 135 mg OK
pistacje – 135 mg
kapusta włoska – 134 mg OK
spirulina – 131 mg POLECAM!!!
słonecznik – 131 mg
melasa z karobu – 123 mg
jogurt – 121 mg
mleko – 120 mg (mleko świeże, naturalne, "od gospodarza"; nie pasteryzowane!)
jarmuż – 117 mg OK
nasiona sezamu – 110 mg
brokuł – 100 mg OK
tofu – 100 mg
orzechy włoskie – 99 mg
boćwina – 97 mg OK

 

Jak widać, tak zachwalane mleko zawiera tylko 120 mg wapnia w 100 g.

 

 

Źródła:

1. P. Pitchford, Odżywianie dla zdrowia, Galaktyka, Łódź 2008.
2. A. Moritz, Ponadczasowe tajemnice zdrowia i odmładzania, Biblioteka Nowej Ziemi, Kraków 2012.

 

 

Reklama trzech testów

Promocja ważna do 31 grudnia 2018r.  Pakiet trzech testów w cenie 170zł zamiast 250zł (liczy się termin zgłoszenia)

Borelioza

Kleszcz na liściu

Ugryzł Cie kleszcz? Podejrzewasz boreliozę? Skuteczna diagnostyka i terapia boreliozy.  Czytaj więcej

Pasożyty

Urządzenie biorezonansowe MV (MORA V) firma BioKat

Nowoczesna i precyzyjna diagnostyka pasożytów. Skuteczne terapie usuwania zakażeń pasożytami.  Czytaj więcej

Polecane książki

Jerzy Zięba na wykładzie organizowanym przez fundację Polska dla Polaków

Polecamy książki, które warto przeczytać: Jerzy Zięba "Ukryte terapie" Czytaj więcej

Treści artykułów służą jedynie celom informacyjnym. Nie zastępują konsultacji z lekarzem, nie mogą służyć samodiagnozie lub samoleczeniu. Jeżeli masz problemy zdrowotne lub jakiekolwiek wątpliwości dotyczące Twojego stanu zdrowia i sposobu leczenia to skonsultuj się z lekarzem. Nie bierzemy na siebie odpowiedzialności za skutki w przypadku, gdyby ktoś będzie chciał wykorzystać informacje do samoleczenia czy samodiagnozy.

Teksty prezentowane na stronie stanowią własność firmy Łukasz Dobrzyński i są utworem w rozumieniu ustawy z dnia 04 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.nr.90,poz.631). Żadna ich część nie może być rozpowszechniana, kopiowana, przetwarzana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody Właściciela.