Baner strony z adresem. Z lewej strony uśmiechnięta lekarka a tle para lekarzy. Z boku symbol medycyny naturalnej w postaci kamieni i liścia. Po lewej stronie znak medycyny w postaci węża i łodygi

Jeśli chcemy schudnąć to nie możemy polegać na krótkotrwałych czasowo dietach, polegających na restrykcjach żywieniowych, po czym wracamy do starych nawyków. To nic nie da. Myśląc poważnie o zgrabnej sylwetce musimy zastosować trwałą zmianę odżywiania, którego będziemy sie trzymać. Trzeba tylko wiedzieć, co jeść a czego nie.

 

 

Produkty dozwolone w dużych ilościach

 

  • Warzywa
  • Jajka
  • Ryby
  • Grzyby
  • Mięso
  • Woda (może być z dodatkiem soli himalajskiej, kwasu l-askorbinowego)
  • herbata zielona, papaja w liściach
  • herbata czerwona
  • herbaty ziołowe
  • Soki z wyciskarki lub sokowirówki na bazie warzyw z dodatkiem owoców lub ziół - 1-2 szklanki dziennie

 

 

Produkty dozwolone w mniejszych ilościach

  • Owoce - najwięcej jagodowych a mniej tych z wysokim indeksem glikemicznym jak bardzo dojrzałe banany czy bardzo dojrzałe gruszki
  • Mąki: migdałowa, kokosowa, ryżowa, gryczana, kukurydziana BIO, jaglana
  • Ryz brązowy, czerwony, czarny, parboiled
  • Kasza gryczana
  • komosa ryżowa - Quinoa
  • Chlebki ryżowe, gryczane i kukurydziane
  • Orzechy, nasiona
  • mleko oraz sery kozie, mleko owsiane, mleko oraz sery owcze, mleko pinionwe, mleko migdałowe, mleko ryżowe, mleko kokosowe, mleko z amarantusa
  • Nieduże ilości dobrego sera żółtego i jogurtu naturalnego
  • Nasiona chia, nasiona konopne, babka płesznik
  • Owoce suszone niesiarkowane
  • herbata czarna, yerba mate, 1-2 filiżanki kawy
  • Smalec gęsi, olej kokosowy, oliwa z oliwek, oleje zimno tłoczone

 

 

Produkty zabronione

  • Pszenica i produkty z pszenicy takie j ak chleb, bułki, makrony
  • Żyto
  • Orkisz
  • Kupne słodycze i domowe na mące pszennej i z wieloma dodatkami chemicznymi
  • Alkohol
  • Mleko krowie
  • Serki homogenizowane
  • Jogurty słodzone owocowe
  • margaryny
  • Tłuszcze trans - powszechnie dostępne w olejach z marketu przeznaczonych do smażenia. Mozna smażyć tylko na smalcu, smalcu gęsim, lub kostce kokosowej

 

Uśmiechnięta blondyneczka pokazuje znak OK.

 

 

Przykładowe śniadania

  • 2-3 jajka na miękko + parówka dobrej jakości + papryka
  • Jajecznica na maśle zwykłym lub klarowanym z cebulką i pomidorami , chlebek gryczany lub ziarnisty (w Internecie można go znaleźć po nazwie "chleb, który odmienia życie":), masło
  • Placuszki z średnio dojrzałych bananów smażone na oleju kokosowym i posypane orzeszkami (1 banan + 1-2 roztrzepane jajka, łyżka otrąb lub płatków np. owsianych lub jaglanych - smażymy na niedużym ogniu kilka min z obu stron)
  • Koktajl warzywno-owocowy (można też zabrać do pracy). Do koktajlu można wykorzystać jarmuż, szpinak, mango, seler naciowy, natka pietruszki, płatki owsiane
  • Kogel-mogel - 2-3 żółtka, łyżka miodu, łyżeczka kakao - zmiksować posypać garścią orzechów

 


Przykładowe obiady

  • Ryba z piekarnika lub duszona na maśle z dodatkiem ziół i wody, frytki z batatów z piekarnika, surówka z kiszonej kapusty
  • Pulpeciki z mięsa mielonego w sosie pomidorowym, buraczki, kasza jęczmienna perłowa
  • Dowolna zupa - bez makaronu (chyba że jest to makaron gryczany lub jaglany lub inny bezglutenowy) + placuszki a'la ziemniaczane z cukinii, marchewki, selera i pietruszki
  • Leczo z ryżem
  • Zupa krem z kalafiora i warzyw z mleczkiem kokosowym i kozieradką

 

 

Przykładowe kolacje

  • Można wykorzystać pomysły ze śniadania lub obiadu
  • Grillowane mięsko lub rybka + sałatka np. z rukoli i pomidora z sosem winegret
  • Tapioka z mleczkiem kokosowym lub migdałowym, słodzona ksylitolem + miksowane owoce np. jagody, truskawki czy malinki
  • Biała kiełbaska dobrej jakości pieczona z cebulką + ogórki kiszone (pokroić na plasterki, dodać pokrojoną cebulkę, przyprawić pieprzem i polać olejem np. olejem konopnym
  • Gołąbki + fasolka szparagowa lub kalafior (zamiast bułki tartej można polać masłem lub posypać dowolnymi mielonymi orzechami)
  • Sałatka śledziowa
  • Kurczak lub indyk curry z warzywami

 

 

Ważne wskazówki

  • Dzień zaczynamy od wypicia 1-2 szklanek wody z odrobiną soli himalajskiej, kwasu l-askorbinowego, soku z cytryny lub łyżką octu jabłkowego na szklankę wody (ocet dodajemy tylko jednej szklanki)
  • Nie jemy 2-3 godz. przed snem
  • Staramy się nie dopuścić organizmu do dużego uczucia głodu, jeśli lekko czujemy głód - należy zjeść
  • Jako przekąskę, gdy dopada nas głód, możemy mieć pod ręką np. suszone owoce, plastry kokosowe czy paluszki gryczane
  • Pijemy ok 2 litrów wody dziennie, najlepiej z odrobiną soli himalajskiej
  • Jeśli dobrze trawimy jajka to staramy się jeść ich najwięcej na miękko, bo są źródłem ważnych aminokwasów, witamin i substancji odżywczych, dzięki którym poprawiamy funkcjonowanie wątroby, polepszamy samopoczucie i wzmacniamy organizm oraz ograniczamy apetyt na słodycze
  • Stosujemy w rozsądnej ilości "dobre" tłuszcze - smalec gęsi, olej kokosowy, olej konopny, olej lniany itp, ponieważ to one poprawiają wchłanianie glukozy do komórek i obniżają ryzyko zachorowania na cukrzycę i inne choroby metaboliczne
  • Jeśli chcemy dodać do sałatki majonez najlepiej wykonać go samodzielnie - żółtko jaja ucierać 2-3 min z łyżką musztardy, dodać sól, ksylitol, ocet jabłkowy lub sok z cytryny, po troszku dolewać olej zimno tłoczony - słonecznik, rzepak czy oliwę, ucierać dolewając tyle oleju ile chcemy uzyskać majonezu, przyprawić do smaku, można dolać odrobinę wody na koniec by zmienić jego konsystencję na rzadszą. Taki majonez możemy pomieszać z keczupem - np do sałatki gyros, lub jogurtem naturalnym jeśli nie mamy alergii na mleko
  • Zwiększamy aktywność fizyczną - basen, spacery, jazda na rowerze itp.
  • Jeśli chcemy zjeść słodycze (ALE RZADKO!)- niech będa one zdrowe. I zróbmy je sami np. batony energetyczne na bazie daktyli, orzechów, kokosa, płatków owsianych. Można upiec borownie bez mąki z gorzką czekoladą, masłem lub olejem koksowym (ale nie zjadać w dużych ilościach na raz :) . Wszystkie kupne ciasta i ciasteczka zawierają bardzo szkodliwe dodatki jak: a) syrop glukozowo-fruktozowy zapychający naczynia krwionośne, b) tłuszcze trans, które prowadzą do otyłości i cukrzycy, a także negatywnie wpływają na procesy myślenia i zapamiętywania
  • Kilka razy w tygodniu jemy fermentowane warzywa lub pijemy fermentowane soki
  • Jeśli mamy zgagę to przed posiłkiem białkowym - jajka, ryby, mięso - wypijamy herbatkę z papai lub pół szklanki wody z łyżeczką octu jabłkowego, by białko się lepiej strawiło i nie zalegało w jelitach obciążając organizm i powodując stany zapalne
  • Zamienniki cukru: ksylitol, miód dobrej jakości, daktyle namoczone i zmiksowane na pastę, stewia
  • Jeśli chcemy czymś zagęścić sos - może to być np odrobina mąki z tapioki, mrożona dynia, którą wrzucamy na kilka min przed końcem gotowania i potem miksujemy. Jeśli robimy np. żeberka ze sliwką to dodajemy do sosu kilka śliwek, grzybki, marchewkę, cebulkę i na koniec miksujemy - nie potrzeba wówczas zagęszczać sosu żadną mąką a konsystencja sosu jest zadowalająca

 

 

Strony internetowe z ciekawymi przepisami

http://zdrowozakrecona.blogspot.com

Reklama trzech testów

Promocja ważna do 31 grudnia 2018r.  Pakiet trzech testów w cenie 170zł zamiast 250zł (liczy się termin zgłoszenia)

Borelioza

Kleszcz na liściu

Ugryzł Cie kleszcz? Podejrzewasz boreliozę? Skuteczna diagnostyka i terapia boreliozy.  Czytaj więcej

Pasożyty

Urządzenie biorezonansowe MV (MORA V) firma BioKat

Nowoczesna i precyzyjna diagnostyka pasożytów. Skuteczne terapie usuwania zakażeń pasożytami.  Czytaj więcej

Polecane książki

Jerzy Zięba na wykładzie organizowanym przez fundację Polska dla Polaków

Polecamy książki, które warto przeczytać: Jerzy Zięba "Ukryte terapie" Czytaj więcej

Treści artykułów służą jedynie celom informacyjnym. Nie zastępują konsultacji z lekarzem, nie mogą służyć samodiagnozie lub samoleczeniu. Jeżeli masz problemy zdrowotne lub jakiekolwiek wątpliwości dotyczące Twojego stanu zdrowia i sposobu leczenia to skonsultuj się z lekarzem. Nie bierzemy na siebie odpowiedzialności za skutki w przypadku, gdyby ktoś będzie chciał wykorzystać informacje do samoleczenia czy samodiagnozy.

Teksty prezentowane na stronie stanowią własność firmy Łukasz Dobrzyński i są utworem w rozumieniu ustawy z dnia 04 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.nr.90,poz.631). Żadna ich część nie może być rozpowszechniana, kopiowana, przetwarzana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody Właściciela.