Baner strony z adresem. Z lewej strony uśmiechnięta lekarka a tle para lekarzy. Z boku symbol medycyny naturalnej w postaci kamieni i liścia. Po lewej stronie znak medycyny w postaci węża i łodygi

Węglowodany są źródłem energii człowieka. Dzięki nim nie czujemy się zmęczeni, a nasz organizm może pracować na pełnych obrotach. Jeden gram węglowodanów dostarcza nam 4 kcal. Źródłem węglowodanów są produkty roślinne, które spożywane są w postaci kaszy, ryżu, makaronów, ziemniaków, roślin strączkowych, warzyw liściastych, gronowych i korzeniowych oraz owoców. Odpowiednia ilość węglowodanów w korzystnej dla nas formie dostarcza nam energii do życia i przemian metabolicznych. Należy jednak wiedzieć w jakiej formie je spożywać, by były korzystne dla naszego zdrowia

W procesie trawienia węglowodany rozkładane są do glukozy. Cześć z nich dostarcza energii potrzebnej dla obecnych funkcji organizmu i jest wykorzystywana natychmiast po rozłożeniu (około 50% zostaje wchłonięta juz w dwunastnicy), reszta z jelita żyłą wrotną przedostaje się do wątroby. Część dostaje się do krwioobiegu, część zostaje utleniona i część zostaje przekształcona w glikogen i zostaje zmagazynowana.

Jeśli codzienne spożycie węglowodanów jest zbyt duże i to część z nich zostaje zmagazynowana zamiast wykorzystana. Jeśli przez dłuższy czas spożywamy zbyt dużą ilość węglowodanów to organizm nie będzie wykorzystywał zapasów i będzie tylko dokładał do tego co jest. I tak zaczniemy powoli "obrastać" w tkankę tłuszczową.

Inną sprawa jest jeszcze spożywanie odpowiednich węglowodanów. Zwykły cukier dostarczy nam tylko kalorii, natomiast warzywa, owoce, kasze dostarczą nam wielu cennych wartości odżywczych. Ponadto spożywanie warzyw, odpowiednich owoców i kasz nie będzie prowokowało silnych wyrzutów insuliny, co również doprowadza do szybszego się odkładania tkanki tłuszczowej. Duża ilość insuliny sprawi, że więcej materiału zapasowego zgromadzi się w naszym organizmie, a z czasem może również dojść do zaburzenia prawidłowego funkcjonowania komórek i narządów. Skutkować to może pojawieniem się cukrzycy typu II czy insulinooporności.

 

Jakie węglowodany najlepiej spożywać?

Najbardziej korzystne dla nas węglowodany znajdują się w warzywach i owocach. Oczywiście najlepiej spożywać owoce jagodowe, takie jak maliny, truskawki, porzeczki, jagody, borówki. Dobre także są wiśnie, mandarynki, pomarańcze, kiwi, pomelo czy grejpfrut. Jeśli jemy owoce wysoko węglowodanowe jak banany, dobrze dodać do niego trochę błonnika lub tłuszczu, dzięki czemu insulina w organizmie nie podniesie się zbyt szybko, a my dłużej pozostaniemy syci.

Warzywa, które możemy spożywać w dużych ilościach to te, które rosną nad ziemią, w mniejszych ilościach jedzmy te, które rosną pod ziemią, ponieważ zawierają więcej skrobi, która zostanie rozłożona w organizmie do glukozy, a jeśli mamy nadmiar to odłoży się w postaci tkanki tłuszczowej. A co z ziemniakami? Ziemniaki nie zawierają dużo kalorii, ale mają dużo skrobi. W dużej części jest to skrobia oporna, która bardzo korzystnie wpływa na nasze jelita stanowiąc pożywkę do rozwoju naszych pozytywnych kultur bakterii. Jedzmy je wiec, ale z umiarem i odrobiną dobrego jakościowo masełka.

Zboża - wiadomo, że najlepiej wybierać nieoczyszczone ziarna, które zawierają mnóstwo substancji odżywczych. Brązowy ryż, kasza gryczana, nieoczyszczone żyto, samopsza czy płaskurka zawierają o ponad połowę więcej substancji odżywczych niż pozbawione łusek ich odpowiedniki. Jednak, aby mądrze jeść zboże trzeba wiedzieć, jak je obrobić. Co z tego, że zalejemy kaszę gryczaną wodą i ją ugotujemy jak spożywając ją pozbawiamy nasz organizm minerałów. Dlaczego tak się dzieje? Zboża zawierają antyodżywczy kwas fitynowy, który chelatuje w naszym organizmie minerały. Oznacza to, ze gdy jemy zboże kwas fitynowy w nich zawarty wyciąga z naszego organizmu m.in. magnez, wapń, potas i w ten sposób osłabia nasz organizm. W niewielkich ilościach kwas fitynowy jest potrzebny ponieważ usuwa z naszego organizmu także inne pierwiastki jak metale ciężkie. Co więc zrobić, by pozbyć sie kwasu fitynowego? Należy przepłukać zboże i moczyć przez ok 8-12 godz. w wodzie albo poddać je procesowi fermentacji jak to ma miejsce przy tworzeniu zakwasu na chleb. Zatem spożywanie pieczywa razowego na drożdżach bez zakwasu jest dla naszego organizmu anty odżywcze.

Promocja ważna do 31 marca 2019 r.  Pakiet trzech testów w cenie 190zł zamiast 290zł (liczy się termin zgłoszenia)

Diagnostyka i terapia boreliozy za pomocą biorezonansu z serii MORA. Najbardziej precyzyjny i skuteczny biorezonans na rynku.  

Borelioza

Kleszcz na liściu

Ugryzł Cie kleszcz? Podejrzewasz boreliozę? Skuteczna diagnostyka i terapia boreliozy.  Czytaj więcej

Pasożyty

Urządzenie biorezonansowe MV (MORA V) firma BioKat

Nowoczesna i precyzyjna diagnostyka pasożytów. Skuteczne terapie usuwania zakażeń pasożytami.  Czytaj więcej

Alergie i odczulanie

Kobieta na łące dmuchająca w dmuchawiec jako symbol alergii

Testy alergiczne i odczulania na czynniki pokarmowe i wziewne. Nowe programy na 2019 r. Większa skuteczność. Czytaj więcej

Treści artykułów służą jedynie celom informacyjnym. Nie zastępują konsultacji z lekarzem, nie mogą służyć samodiagnozie lub samoleczeniu. Jeżeli masz problemy zdrowotne lub jakiekolwiek wątpliwości dotyczące Twojego stanu zdrowia i sposobu leczenia to skonsultuj się z lekarzem. Nie bierzemy na siebie odpowiedzialności za skutki w przypadku, gdyby ktoś będzie chciał wykorzystać informacje do samoleczenia czy samodiagnozy.

Teksty prezentowane na stronie stanowią własność firmy Łukasz Dobrzyński i są utworem w rozumieniu ustawy z dnia 04 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.nr.90,poz.631). Żadna ich część nie może być rozpowszechniana, kopiowana, przetwarzana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny lub inny) bez pisemnej zgody Właściciela.